Pace!
 
AcasaFAQCautareMembriInregistrareConectare
__Nu sta in poartă, intră!__
Dum 24 Aug 2008, 20:37 Scris de Administrator

VIZITATORII au si ei o sansă de a posta pe acest Forum.
Doar pe acest topic - cine doreste acces la restul Forumului trebuie să se înregistreze.

Ca membri puteti avea acces total la subforumuri ce nu sunt afisate vizitatorilor, cum ar fi Muzică, Politică, Popasuri si altele.

Comentarii: 258
Ultimele subiecte
» BANCURI
Joi 19 Oct 2017, 16:50 Scris de ostrovna

» Vorbe de duh spuse de un cinic
Joi 19 Oct 2017, 12:58 Scris de zaraza26

» DE PRIN LUME ADUNATE...
Joi 19 Oct 2017, 08:28 Scris de Anahoret

» Limba română
Joi 19 Oct 2017, 07:54 Scris de Anahoret

» CUVINTE DE FOLOS (III)
Mar 17 Oct 2017, 18:51 Scris de dolion

» Morala crestina
Mar 17 Oct 2017, 18:46 Scris de dolion

» POEZIE
Mar 17 Oct 2017, 18:45 Scris de dolion

» Ce mi-a placut azi
Vin 13 Oct 2017, 23:36 Scris de Ion

» Invatamant
Vin 13 Oct 2017, 19:11 Scris de Anahoret

» Americane
Joi 12 Oct 2017, 01:26 Scris de Ion

» LA TACLALE CU ABBILBAL (III)
Sam 23 Sept 2017, 18:44 Scris de ostrovna

» ENGLISH
Joi 21 Sept 2017, 20:45 Scris de Ion

» Veștile triste
Mier 20 Sept 2017, 18:37 Scris de ostrovna

» ION
Dum 17 Sept 2017, 01:23 Scris de Ciprian

» POPASUL DOLION (III)
Mier 13 Sept 2017, 06:34 Scris de dolion

» ASTAZI E ZIUA TA...
Mar 12 Sept 2017, 22:14 Scris de Ion

» Va mai exista Romania ?
Lun 04 Sept 2017, 11:52 Scris de zaraza26

» ZBOR DE CONDOR
Dum 03 Sept 2017, 21:55 Scris de ostrovna

Cuvinte-cheie
istorie problema lastnightinsweden 1 23 comment-143 Limba romana drumetie placut brasov curiozitati sibiu English
Octombrie 2017
LunMarMierJoiVinSamDum
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar
Top postatori
Emil Condor
 
dolion
 
abbilbal
 
ostrovna
 
zaraza26
 
aurora
 
Anahoret
 
Cristina
 
Ion
 
zuum
 
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 

 


Rechercher Cautare avansata

Distribuiți | 
 

 Invatamant

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mier 09 Aug 2017, 15:24

Inainte vreme, editurile de carti si de ziare aveau un serviciu de corectura.
Acu', cred ca, pentru ziare, cel putin, asa cum se vede, nu mai exista.
Pentru carti, nu stiu.

Si nu cred ca e rau. Pentru ca asta e realitatea. Nimeni nu e perfect.
Fiecare are un anumit nivel de cunostinte, care se reflecta si in modul cum scriem sau vorbim.
E mai bine sa aratam asa cum suntem in realitate, decat cum ar trebui sa fim, nu?
Invatam, in felul acesta (si) din greselile altora.
Asta pentru cine vrea sa invete.

Nu ar trebui, insa, sa se faca "un capat de tara" din aceste greseli.
Daca suntem mai intelegatori, atat cu ceilalti, cat si cu noi insine,putem sa invatam multe, unii de la altii.




Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1313
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Joi 10 Aug 2017, 02:19

Ion a scris:
Titlul articolului, "Analfabeti. Si nefunctionali", se aplica si autorului articolului.
Mihai Maci a scris:
oameni care nu pot însăila câteva pagini inteligibile pe un anumit subiect? Răspunsul e deopotrivă simplu și complicat
. Aferim! vezi pe ... Mihai Maci (cunoscut în anii studenției ca dl Venturiano,) profesor doctor, perfecta ilustrație, care ne arată partea complicată, fără de a mai ajunge la răspunsul simplu. De, cine are patalma... Ia vezi aici definiții plagiate direct de la nenea Iancu:
Mihai Maci a scris:
Menirea școlii nu e aceea de-“a ne oferi cunoștințe”, ci aceea de-a ne civiliza, adică de a ne deschide către lumea în care urmează să trăim: o lume urbană, în care depindem unii de alții, care ne solicită disponibilitatea, atenția și tenacitatea și în care se cuvine să fim prezenți sub semnul grjii și al responsabilității. Lumea modernă a încredințat sarcina educării acestor lucruri școlii și – dacă-și urmează menirea – asta trebuie să facă școala. Tocmai pentru că menirea ei e una civilizatorie[sic], ea li se adresează, în mod universal, tuturor – căci cu toții sunt chemați a deveni, prin faptă, prin alegere și prin judecată, cetățeni. Nu e nevoie să botezăm noi, azi, școala ca fiind “incluzivă”, căci – dacă e cu adevărat școală – ea e astfel în esența ei.
thumb_yello aplauze
PS
Citat :
Haeckel – ontogenia reproduce filogenia,...
Haeckel?! De ce nu Nostradamus?

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
zaraza26

avatar

Numarul mesajelor : 8357
Varsta : 52
Localizare : Nasaud
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Joi 10 Aug 2017, 12:29

Ion a scris:
[...]Dacă – așa cum voia Haeckel – ontogenia reproduce filogenia, atunci cu toții, atunci când pășim prima dată pe poarta școlii[...]

Nu voia el, el si Muller au observat si au adunat observatiile intr-o lege.

Ciprian a scris:
Haeckel?! De ce nu Nostradamus?

De ce Nostradamus si nu Haeckel? Laughing

Sus In jos
http://www.zarazaitsme.blogspot.com/
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Joi 10 Aug 2017, 15:20

''Menirea școlii nu e aceea de-“a ne oferi cunoștințe”, ci aceea de-a ne civiliza, adică de a ne deschide către lumea în care urmează să trăim: o lume urbană, în care depindem unii de alții, care ne solicită disponibilitatea, atenția și tenacitatea și în care se cuvine să fim prezenți sub semnul grjii și al responsabilității. Lumea modernă a încredințat sarcina educării acestor lucruri școlii și – dacă-și urmează menirea – asta trebuie să facă școala. Tocmai pentru că menirea ei e una civilizatorie[sic], ea li se adresează, în mod universal, tuturor – căci cu toții sunt chemați a deveni, prin faptă, prin alegere și prin judecată, cetățeni. Nu e nevoie să botezăm noi, azi, școala ca fiind “incluzivă”, căci – dacă e cu adevărat școală – ea e astfel în esența ei.''

Ca sa ai o asemenea judecata, trebuie sa fi urmat o scoala, care nu este altceva decat scoala de azi sau de ieri, criticata in acest articol  de autor.

Scoala a facut dintotdeauna, cat si cum a putut de bine, ceea ce i-a cerut societatea.
Asa cum am mai spus, scoala este si autorul schimbarii societatii, dar si beneficiarul acestei schimbari.
Este un fel de "donnant-donnant" sau "win-win" intre scoala si societate.

Perceptia, normala de altfel, cum ca scoala nu ar corespunde cerintelor societatii se datoreaza unui decalaj permanent intre scoala si societate, scoala fiind perceputa  mereu cu un pas in urma
societatii. De aici si nemultumirea permanenta de scoala pe care o vrem mereu mai performanta.

"Menirea scolii nu e aceea de-“a ne oferi cunoștințe”"....
Un profesor ne spunea, cand eram elev, ca "scoala te invata cum sa inveti".
Mai clar, as adauga eu: cum sa inveti tu insuti si cum sa invetu tu, la randul tau, pe altii, astfel incat sa se asigure dezvoltarea societatii de azi si viitoare.

Eu cred ca toate scolile, din toate timpurile, au facut tot ce au putut si cum au putut mai bine
pentru ca viata omului sa fie mai buna.
Si sa beneficieze constient de tot ce se descopera.
De aici incolo, incepe, insa, o alta scoala, numita "SCOALA VIETII".

De raportul dintre scoala urmata in tinerete si ''scoala vietii'', depinde felul in care traim si intelegem
"Ce este viata, cum cata sa fie?"
Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1313
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 11 Aug 2017, 03:36

zaraza26 a scris:
De ce Nostradamus si nu Haeckel?
EXACT!
Citat :
Nu voia el, el si Muller au observat si au adunat observatiile intr-o lege
Cine e Muller? Ce lege/ observații?
E cumva Miller, cel de la Miller-Urey- care, de fapt, ar fi trebuit să fie Urey-Miller?
Oricum, ca să ne întoarcem la domnul doctor Maci, exemplul lui e prost: Ontologia și filogenia lui Haeckel nu au NIMIC de a face cu "sălbăticia" celor mici (presupun că a vrut să scrie "niște mici sălbatici")!

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1313
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 11 Aug 2017, 04:30

Ion a scris:
Ca sa ai o asemenea judecata, trebuie sa fi urmat o scoala, care nu este altceva decat scoala de azi sau de ieri, criticata in acest articol de autor.
Școala lui de ieri l-a învățat să bată apa-n piuă? Nu a învățat domnu' doctor de scrierile lui Caragiale, nici de cum acesta-și făcea temele? O fi lipsit la lecția aia de română!
Toată povestea lui lungă se poate rezuma:
Școala românească e în criză pentru trei motive:
1. Elevii, care sunt imorali/ amorali și/ sau obtuzi, prin urmare incompetenți
2. Dascălii, care sunt imorali/ amorali și/ sau obtuzi, prin urmare incompetenți
3. Guvernanții, care sunt imorali/ amorali și/ sau obtuzi, prin urmare incompetenți
Restul e doar umplutură.
În mod aparent, domnul doctor nu are nici o problemă cu CE se/ nu se predă în școală.
Citat :
Scoala a facut dintotdeauna, cat si cum a putut de bine, ceea ce i-a cerut societatea.

Citat :
Perceptia, normala de altfel, cum ca scoala nu ar corespunde cerintelor societatii se datoreaza unui decalaj permanent intre scoala si societate, scoala fiind perceputa mereu cu un pas in urma societatii. De aici si nemultumirea permanenta de scoala pe care o vrem mereu mai performanta.

"Societatea," în cazul românilor, fiind guvernul. Ori aici avem de a face cu o problemă cronică, din 45 încoace, când comuniștii au distrus țara. Noul guvern comunist de atunci a avut propriile opinii despre ce înseamnă educația în școală, iar după 98, a urmat un nou guvern, tot comunist. După cum ziceau studenții în 90: "Cine-a făcut școală la ruși, nu poate gândi că Bush". Tot adevărat în 2017.
Citat :

"Menirea scolii nu e aceea de-“a ne oferi cunoștințe”"....
Un profesor ne spunea, cand eram elev, ca "scoala te invata cum sa inveti".
Corect zicea profesorul acela. Altfel spus, școala trebuie să te învețe să gândești critic. No vezi numa' unde, în tărâțele domnului doctor găsești ideea asta! În schimb, găsim asta:
Vocea Patriotului Nationale a scris:
Menirea școlii nu e aceea de-“a ne oferi cunoștințe”, ci aceea de-a ne civiliza, adică de a ne deschide către lumea în care urmează să trăim: o lume urbană, în care depindem unii de alții, care ne solicită disponibilitatea, atenția și tenacitatea și în care se cuvine să fim prezenți sub semnul grjii și al responsabilității. Lumea modernă a încredințat sarcina educării acestor lucruri școlii și – dacă-și urmează menirea – asta trebuie să facă școala. Tocmai pentru că menirea ei e una civilizatorie[sic], ea li se adresează, în mod universal, tuturor – căci cu toții sunt chemați a deveni, prin faptă, prin alegere și prin judecată, cetățeni. Nu e nevoie să botezăm noi, azi, școala ca fiind “incluzivă”, căci – dacă e cu adevărat școală – ea e astfel în esența ei[...] O școală temeinică asta le lasă elevilor ei: conștiința faptului că lumea e inteligibilă, că faptul de a înțelege e, în sine, o bucurie, că mereu mai e ceva de înțeles și că înțelegerea presupune o statornică exigență față de sine

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 6967
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Dum 20 Aug 2017, 10:11

Corectorul poate interveni pe text și fără acordul autorului atunci când sunt greșeli privind ortografia, punctuația sau privind morfologia și sintaxa (dezacordurile, spre exemplu, atunci când acestea sunt accidentale și nu o ilustrare a trăsăturilor unei persoane). De asemenea, poate interveni pe text fără acordul autorului pentru respectarea regulilor de machetare (scrierea citatelor cu caractere cursive, nu încadrarea între ghilimele, evidențierea sublinierilor cu aldine etc.).

Corectura nu poate interveni pe text atunci când este necesar să se schimbe unele cuvinte pentru evitarea cacofoniilor, pentru fluidizarea frazelor ori pentru ruperea frazelor prea lungi, cu scopul de a fi mai ușor citite și înțelese. Atunci corectorul propune iar autorul decide.

Nici tehnoredactorul și nici redactorul-șef nu pot elimina părți din text, fără acordul autorului, sub niciun motiv (ex. text prea lung).

Redactorul-șef decide dacă articolul intră în pagină sau nu. În rest, orice intervenție pe text fără acordul autorului (în afara celor prezentate la primul paragraf) se consideră a fi cenzură. Dacă autorul face scandal că i-ai corectat greșelile "de școală generală" poți să-i mulțumești pentru colaborare și să-l trmiți să scrie la altă publicație.

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 25 Aug 2017, 22:01

Urmaresc, acum,  o emisiune despre educatie, pe realitatea .net

Cineva punea problema manualului unic sau alternativ, pentru elevi.

In opinia mea, nici manualele unice, nici cele alternative nu rezolva problema cea mai spinoasa din invatamant.

Am sa fac o comparatie, si anume:
Un anumit tip de automobil are un manual unic.
Fiiecare automobil are un numar de "caii putere", fiecare elev are nivelul lui de intelegere.
Puneti la start un fiat 600 cu unul de 850, de 100, de 1300, 1600, etc

Pe elevi, oricat am incerca, nu-i putem grupa pe "tipuri" decat "grosso-modo", la fel cum facem  cu automobilele.
Nu vom putea, atunci, niciodata sa facem cate un manual pentru fiecare elev in parte.

Preupunand ca am face cate un manual pentru fiecare elev in parte.
Un profesor se adreseaza intregii clase si nu fiecarui elev in parte, dupa un manual. Si nu dupa fiecare manual, al fiecarui elev.
Ca nu are cum..
Fiecare intelege atunci cum si cat poate.

Solutia ar fi gruparea elevilor in clase pe diferite niveluri de inteligenta, pe cat posibil de apropiati, cu profesori pregatiti pentru fiecare tip de astfel de clase.

Cand e vorba de performanta, trebuie luat sistemul din sport: un antrenor sau mai multi pentru un singur sportiv sau un grup de sportivi..
Unde sportivii de lupte greco-romane,de ex., sunt pe categorii de varsta, dar si de greutate....

Dar asta costa bani. Foarte multi bani.
Problema este daca, cheltuind bani multi, ca in sport, ii poti aduce inapoi, folosind un astfel de sistem de invatamant atat de costisitor?

E bine ca se pune problema. De rezolvat, insa, e mult mai greu.


Ultima editare efectuata de catre Ion in Vin 25 Aug 2017, 22:15, editata de 1 ori
Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1313
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 25 Aug 2017, 22:14

Ion a scris:
In opinia mea, nici manualele unice, nici cele alternative nu rezolva problema cea mai spinoasa din invatamant.
Și care e problema? Că elevii nu înțeleg?
Citat :
Fiiecare automobil are "un numar de "caii putere", elev are nivelul lui de intelegere.
Puneti la start un fiat 600 cu unul de 850, de 100, de 1300, 1600, etc
Nu vom putea niciodata sa facem cate un manual pentru fiecare elev in parte.
Înainte de a face un manual- informație specifică, nu ar trebui să fie clar, limpede, care e rolul școlii, în general? Dacă e învățământ obligatoriu, câtă informație e obligatorie, indiferent de capacitate?
Citat :
Nu vom putea niciodata sa facem cate un manual pentru fiecare elev in parte.

Preupunand ca am face cate un manual pentru fiecare elev in parte.
Un profesor se adreseaza intregii clase si nu fiecarui elev in parte, dupa un manual. Si nu dupa fiecare manual, al fiecarui elev.
Ca nu are cum..
Fiecare intelege atunci cum si cat poate.
Profesorul se adresează și elevului, în particular, mai ales când elevul are gură mare, și nu poate să-și țină gura (știu eu un exemplu!) Cât despre nivele, trebuie să existe, și există. În vest, elevii pot să meargă la clasele obișnuite, ori la clase avansate. Ori, faci școală acasă, și mergi independent de ce face sistemul. În aste feluri, poți face precum Făt Frumos, într-un an cât alții în șapte- sau era invers?
Citat :
Solutia ar fi gruparea in clase pe diferite niveluri de inteligenta, cu profesori pregatiti pentru fiecare tip de astfel de clase.
Ce părere aveți de psihologie?

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 25 Aug 2017, 22:49

Un bun orator, asa se spune, este acela care reuseste sa se adreseze, in acelasi timp, multimii, dar si fiecarui element/individ in parte.

Or asa ceva, in cazul profesorului, e foarte greu de realizat.

Avem de ales intre solutia militara, cand, in mars, cel care nu poate tine pasul cade, iar ceilalti calca peste el. Asta ar fi echivalnt cu repetentia. Or ii treci pe toti, fara a le acorda aceleasi drepturi la toti, la implinirea ciclului final. Celor care nu ajung la nivelul cerut, li se poate acorda dreptul de a continua la ff , pe banii lor, pana cand ajung la nivelul cerut pentru a avea diploma respectiva. Ma refer la perioada obligatorie a invatamantului.
Metoda s-ar aplica mai greu  pentru materiile cu predare liniara, cum este matematica. Nu poti rezolva integrale, daca nu stii derivarea functiilor.. La fel si la gramatica, etc....

Repetentia nu e o solutie buna, nici dpv. material, nici psihologic.


Fiatul 600 poate ajunge si el la destinatie, dar mai tarziu decat fiatul 1300.  Dar ajunge..
Problema se pune atunci, daca nu e prea tarziu, cand ajunge....

Psihologia poate salva, intr-o oarecare masura, situatia, dar nu poate rezolva problema.
Prima si cea mai grea problema a invatamantului este cea materiala.
Apoi vine cea umana. Care e si mai greu de rezolvat. Aici ar interveni, cu drepturi depline, psihologia.
Sunt multe solutii, cum a mentionat Ciprian. Dar niciuna dintre ele nu rezolva problema in totalitate. Cel mult partial sau individual...


Manualul alternativ a fost inventat in/din dorinta de a gasi o solutie pentru ca rezultatele sa fie mai bune, cheltuind aceiasi sau cat mai putini bani.

Acum, vazand ca problema nu se rezolva, in totalitate, folosind manualul alternativ, unii vor revenirea la manualul unic.

Adevarul e urmatorul: amandoua tipuri sunt la fel de bune, cat si de proaste.

Intrebarile puse de Ciprian, mai sus, sunt pertinente, au legatura cu discutia despre manuale, dar pot face obiectul altor discutii.
Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1313
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 26 Aug 2017, 02:16

Ion a scris:
Un bun orator, asa se spune, este acela care reuseste sa se adreseze, in acelasi timp, multimii, dar si fiecarui element/individ in parte.

Or asa ceva, in cazul profesorului, e foarte greu de realizat.

Un bun orator poate să fie astfel pentru că și-a învățat bine lecția, "ajunge" atât. Ori, nu acesta este cazul învățătorului: buna cunoaștere a subiectului de predat e, în cel mai bun caz, jumătate distanța. Învățătorul, zic eu, diferit de alte meserii, trebuie să aibă o chemare, întocmai precum cei din sănătate-doctori/ asistente, preoți/ pastori, polițiști. Nu oricine, chiar și după un examen, e potrivit- ba, zic eu, trebuie să fii potrivit înainte de orice testare.

Citat :
Psihologia poate salva, intr-o oarecare masura, situatia, dar nu poate rezolva problema
Nu la aia mă refeream, nu cred că înainte de Freud nu au fost buni  dascăli pe lume- ba poate că acum, după Freud, e mai rău: vai de cei care cred că văd, și sunt orbi, zice Hristos. Sunt două puncte majore care vreau să ating, unul pozitiv, celălalt, nu într-atât:
1. copilul/ omul se dezvoltă psihologic, în timp. Evident.
2. Nimeni nu poate știi cum procesul ăsta are loc. Nu așa de evident, mai ales pentru unii psihologi/ sociologi et al.- Freud și Pavlov, de ex. care au încercat să găsească "formula" comportamentului uman.Pe scurt, nimeni nu înțelege pe de-a întregul, (de multe ori nici cei cu pricina!), cum și de ce gândesc ce gândesc, ori fac ceea ce fac. Pot învățătorii? ESTE de datoria lor? Și CARE ESTE datoria unui învățător bun: Să-i facă pe toți doctori și avocați?  
Citat :
Prima si cea mai grea problema a invatamantului este cea materiala.
Nu cred că e cazul. Iată un exemplu perfect: SUA cheltuiește cel mai mult, per capita, în lume, iar rezultatele:
CBS News a scris:
When researchers factored in the cost for programs after high school education such as college or vocational training, the United States spent $15,171 on each young person in the system — more than any other nation covered in the report.[...]

Spending, of course, only tells part of the story and does not guarantee students' success. The United States routinely trails its rival countries in performances on international exams despite being among the heaviest spenders on education.

U.S. fourth-graders are 11th in the world in math in the Trends in International Mathematics and Science Study, a separate measure of nations against each other. U.S. eighth-graders ranked ninth in math, according to those 2011 results.

https://www.cbsnews.com/news/us-education-spending-tops-global-list-study-shows/

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1313
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 26 Aug 2017, 02:32


_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 26 Aug 2017, 02:58

Nici cifrele absolute, care arata cat se aloca pentru invatamant, si nici cresterea in timp a cheltuielilor pentru invatamant nu spun mare lucru.
Trebuie sa te raportezi intotdeauna si la celelalte lucruri ca sa-ti dai seama daca prin cresterea cheltuielilor s-a facut ceva nou, ceva bun pentru ionvatamant.
1 $ in USA, investit in invatamant, poate fi echivalat usor cu 1 leu in RO, daca se tine cont si de alti factori, precum salariul unui profesor, mana de lucru din constructii, etc..

Daca ai cumparat tablete, care costa enorm pentru o tara chiar bogata, dar pentru una saraca, asta nu inseamna ca ai rezolvat problema la care ma refeream eu, cand vorbeam de manuale alternative sau unice.
Atata timp cat vom avea un singur om care se adreseaza unei multimi, clasa in cazul nostru, dificultatea ramane. Oricat de bun ar fi acel dascal, chiar si ca orator. La asta ma refeream eu. Talentul oratoricesc ar fi un element ajutator, dar nu rezolvator.

Cum sa faci sa rezolvi aceasta problema: sa te adresezi unor lucruri inegale, dar in mod egal?

Profesorul univ. Dima(?) zicea asa: "Egalitate inseamna sa tratezi lucruri inegale in mod inegal."
Da, dar nu in acelasi timp si cu prea multe lucruri inegale.

''vai de cei care cred că văd, și sunt orbi, zice Hristos. ''

La fel cum sunt multi si cei care vorbesc, dar nu stiu ce zic.....

Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1313
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 28 Aug 2017, 00:57

Ion a scris:
Nici cifrele absolute, care arata cat se aloca pentru invatamant, si nici cresterea in timp a cheltuielilor pentru invatamant nu spun mare lucru.

Exact! Rostul exemplului de mai sus e doar ca să ilustreze că în învățământ/ educație, banul cheltuit (irosit poate) nu e panaceu.
Citat :

''vai de cei care cred că văd, și sunt orbi, zice Hristos. ''

La fel cum sunt multi si cei care vorbesc, dar nu stiu ce zic.....
Hmm... nu știu ce să zic....

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mar 19 Sept 2017, 21:42

Am vazut azi, in cadrul emisiunii d-nei Denise Rifai o discutie despre manualele "alternative".
Cum  e mai bine: cu manuale unice sau alternative?
Raspunsul meu este: cu profesori buni.
Cu profesori care sunt capabili sa predea o lectie pregatita dupa orice fel de manual.
In urma careia elevul sa poata raspunde la orice fel de intrebari puse de profesorul clasei, in cazul ascultarii, sau la orice
alte intrebari in legatura cu subiectul lectiei respective, in cazul unei examinari periodice, examen de absolvire sau de  admitere.

Mai plastic vorbind, am sa va spun ce se zice ca este geometria:
''Geometria este arta de ajudeca corect pe figuri facuta prost.''
Parafrazand, as spune si eu asa:
Manualul este o carte dupa care se preda la clasa o lectie corect  dupa un un continut  scris ''prost''.

"Prost" nu in sensul cu greseli de continut. Ci pentru faptul ca, oricat ai incerca sa scrii un manual care sa corespunda
elevilor unei clase, cu atat mai mult tuturor elevilor dintr-o tara, este imposibil.
De aici decurge rolul profesorului in adaptarea cunostintelor predate la nivelul clasei, la nivelul mediu al acesteia.
Ideal ar fi la nivelul fiecarui elev in parte, lucru imposibil de realizat in practica.
Un bun orator, asa se spune, este acela care reuseste sa se adreseze, in acelasi timp, atat multimii, cat si fiecarui individ in parte.
Asta trebuie sa incerce sa realizeze profesorul in cadrul predarii lectiei.
In caz contrar, lectia nu reuseste. Nu e reusita.

Manualul unic este mai economic. Lipsurile manualului unic, invocate de unii, pot fi inlaturate , mai mult sau mai putin, de un profesor bun.
Profesorul ar putea fi, in momentul predarii, un bun manual ''alternativ" pentru calsa sau chiar pentru fiecare elev in parte.
Manualul ''alternativ'', ca atare,  ar putea fi un bun ajutor pentru un profesor cu mai putina experienta. La inceput de cariera, de ex..

In concluzie: Nu manualul este primordial, ci pregatirea profesorului, in mana caruia, manualul este numai un instrument
orientativ in scopul realizarii unei lectii reusite, in actul de predare, in conformitate cu cerintele programei scolare( curricula scolara, cum se spune acum)
Astfel incat orice elev, de orice nivel, sa poata folosi, apoi,  manualul pentru a intelege si mai bine cunostintele predate la clasa de profesor.
Sa ajunga sa-si traduca in limbaj propriu si in ritmul lui  ceea ce e scris in manualul unic sau alternativ, iar, apoi, sa ajunga la acelasi inteles cu cel explicat de profesor in clasa.

N-am vazut pe nimeni, pana acum, sa abordeze subiectul acesta in acest mod.
Comentatorii, profesori sau elevi, parinti sau mai putini cunoscatori in ale invatamantului discuta despre manuale fara a intelege in mod corect ce inseamna, care e rolul manualului, ce este, de fapt, un manual, unic sau alternativ,  actul de predare-invatare.
Eu am predat matematica la clasele 5-12, timp de 40 de ani, in trei tari, pe doua continente, unde si cand am folosit tot felul de manuale.

Manualul scris in fiecare zi, pentru fiecare ora,  de profesorul care preda lectia respectiva, este un manual "UNIC".
"UNIC" pentru ca e scris o singura data, de un ''UNIC" profesor, si de folosinta "UNICA".

A bon entendeur, salut!
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 6967
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 23 Sept 2017, 09:33

Ion, cred că ai prins esența... de unde se vede și experiența! Very Happy

Din punctul meu de vedere, ca fost elev ce a învățat după manual unic și de părinte al cărui copil a prins manualele alternative, pot spune la fel, că nu contează dacă manualul este unic sau alternativ. Contează calitatea acestuia. De multe ori, când lipseam de la ore (motivat, uneori, nemotivat de cele mai multe ori Embarassed ) recuperam lecția din manual.

Hiba pe care am găsit-o la manualele alternative a fost calitatea acestora. Cea mai mare parte dintre ele au fost mizerii iar conducerea liceului unde a învățat fi-miu făcea partipriuri cu editurile (banii, ce-i drept, nu s-au dus neapărat toți în buzunarele directorului s-a mai reparat și liceul). Apoi, mai erau și acele caiete ajutătoare care veneau cu manualul alternativ și pe care trebuia să le cumpărăm (cel puțin așa era la vremea respectivă) fiindcă doar manualul era gratuit. Ne cam cocoșa cu banii, mai ales după clasa a XI-a, când trebuia să cumpărăm și manualele.

În sprininul afirmației mele despre manualele alternative proaste îți dau două exemple din experiența lui fi-miu.
1. În clasa a IX-a, profesoara de istorie ne-a recomandat să procurăm un alt manual de istorie pentru că cel luat de liceu este prost. Acel manual fusese conceput de doamna Zoe Petre (Dumnezeu s-o odihnească), la acea dată consilier prezidențial.
2. În clasa a XII-a fi-miu a făcut pregătire la matematică și fizică pentru a intra la Politehnică, la Automatică. Profa de fizică l-a luat "de nou" începând cu clasa a IX-a și până-ntr-a XII, să fie sigură că n-au rămas goluri. Toată pregătirea a făcut-o după manualele unice, ale Editurii Pedagogice. De ce nu s-a folosit de manualele alternative, dacă sunt atât de bune? La examenul de la Politehnică fi-miu a luat 10 la fizică și 9,40 la matematică. La mate nu mai țin minte exact nota, dar a fost cam p-acolo.

_____________________
Free your mind!


Ultima editare efectuata de catre Anahoret in Sam 23 Sept 2017, 09:34, editata de 1 ori (Motiv : Greșeală "de tipar")
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 23 Sept 2017, 15:14

''Geometria este arta de a judeca corect pe figuri facuta prost.''
Am vrut sa scriu, la inceput, "pe o figura facuta prost". Am schimbat textul partial, punanad la plural
astfel:"pe figuri facuta prost". Evident ca trebuia facut acordul pentru plural.
Adica: "pe figuri facute prost".
Am explicat cum s-a produs greseala.
Mai scade atentia, cu varsta....

Multumesc pentru comentariu, Anahoret. Bun exemplul personal pentru a-ti sustine opinia.

Pri aceasta lupta cu manualele, se incearca, fara sa se reuseasca, insa, sa se motiveze lipsa de performanta a invatamantului din tara noastra.
Manualul alternativ nu este un "panaceu".
In curand, manualul  va disparea din ghiozdan si de pe banca elevului.
Viteza cu care se schimba azi lucrurile cere un manual pe care poti sa-l adaptezi, sa-l schimbi pe loc.
Acesta va fi manualul electronic.
Nu se va mai putea spune ca pe vremuri.
Cand, intre momentul conceperii, redactarii, tiparirii manualului si aparitiei lui pe piata se scurgeau aprox. doi ani.
Timp in care manualul se considera depasit.
Profesorul trebuia sa fie la zi cu toate schimbarile prin pregatiri speciale, numite pe atunci "perfectionari".

Asa cum am mai spus manualul unic este economicos. Bun pentru tari cu pib mai mic.
Daca e facut bine si e folosit cum trebuie, profesorul poate suplini deficientele unui astfel de manual,
folosind materiale auxiliare. Profesorul il poate adapta la nivelul mediu al clasei din modul de predare-ascultare.
Manualul alternativ este mai bine sustinut de tari mai avute.
Cu avantajele si dezavantajele lui.
In fata manualului avem  de-apururi acelasi elev, cu problemele lui.
Dar mereu in schimbare, prin "bombardare" cu noutati.....
Sus In jos
Emil Condor

avatar

Numarul mesajelor : 22381
Varsta : 58
Localizare : mereu cu voi
Data de inscriere : 23/08/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 23 Sept 2017, 16:24

Ion a scris:
Manualul scris in fiecare zi, pentru fiecare ora,  de profesorul care preda lectia respectiva, este un manual "UNIC".
"UNIC" pentru ca e scris o singura data, de un ''UNIC" profesor, si de folosinta "UNICA".
Iar pentru ca elevul să acumuleze cu succes materia predată, profesorul trebuie să se pregătească zilnic cu mult mai bine decât studentul, altfel căderile studentului pot fi foarte adesea puse pe lipsa de profesionalism demonstrată de educator.
Școala este categorisită bună sau rea de către elevi iar elevii sunt buni sau răi datorită educatorului.
Că avem și excepții, alea-s firești.

_____________________
_____________________
Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
Sus In jos
Online
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 23 Sept 2017, 16:46

Pregatirea pentru lectie a profesorului trebuie sa fie mai buna decat pregatirea pentru ascultare a elevului, exact cum bine zice mai sus Emil.
Aceasta pregatire necesita un timp specific fiecarui tip de lectie si fiecarui fel de elevi la care profesorul urmeaza sa predea lectia. Precum si o stare sufleteasca corespunzatoare, fara apasari, fara griji de niciun fel.

Se spunea ca profesorul trebuie sa-si lase toate celelalte probleme la usa clasei.
Sa intre inauntru numai cu cele pe care le are de predat si de rezolvat pentru elevi.

Or, mai marii nostri de azi, fosti elevi la randul lor, uita de specificul acestei profesii.
Si ii auzi vorbind, precum Basescu, cum ca el lucreaza mai multe ore pe saptamana decat un profesor si are salariu, nu mai stiu cat spunea.

O ora de predare, d-le Basescu, are nevoie de cel putin o ora de pregatire.
Iar starea  creierului este una permanent activa, chiar si atunci cand nu esti in timpul predarii.

Nu e totuna sa stai drept in fata drapelului, cand se consuma ceva energie fizica si emotionala,
cu statul in fata tablei cu creta in mana.
Un student facea practica la una din clasele mele. Transpira, saracul de el....
Dupa ora i-am zis asa: E grea creta, nu-i asa?....Vezi sa nu-ti cada pe bombeu si sa te accidentezi....

Nu intamplator norma de predare a profesorului a fost stabilita undeva la 18-20 de ore saptamanal, in scadere cu varsta profesorului pana la 16 ore pe saptamana.
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 6967
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 25 Sept 2017, 22:32

Ion a scris:
Nu e totuna sa stai drept in fata drapelului, cand se consuma ceva energie fizica si emotionala, cu statul in fata tablei cu creta in mana.

Trebuia să te oprești după "când se consumă ceva" și era descrierea corectă a lui Băsescu. Laughing
De fapt el nu stătea drept în fața drapelului, era, practic, înțepenit! oh da!

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1313
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 25 Sept 2017, 22:41

Ion a scris:
O ora de predare, d-le Basescu, are nevoie de cel putin o ora de pregatire.

Nu știu câtă pregătire, înainte de oră, e necesară- presupun că depinde de materie și profesor. Ce am aflat eu e că, a propos de orator, regula de 1:3 se aplică la vorbitul în public. Aia înseamnă că un orator (și profesorul e un orator ziceați mai sus), ca să vorbească în mod convingător și clar timp de o oră, trebuie să fie capabil a vorbi "neoficial" cel puțin trei despre subiectul cu pricina.

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 25 Sept 2017, 23:29

Asta, dpv. cantitativ, s-ar rezolva relativ usor.
Problema este cu "incadrarea in timp". Astfel incat sa spui tot ce trebuie spus intr-un timp limitat.
Aceasta este cea mai mare incercare cu care se confrunta, mai ales, incepatorul.
In fine, sunt si alte lucruri specifice acestei nobile profesii, care lucreaza cu personalitati firave, in
proces de formare- copilul- numit generic elev.
Comparatia cu oratorul am folosit-o numai privind aspectul "captarii atentiei" unui auditor nu de orice fel.
Copilul este, in mod obisnuit, distrat. Cu forta nu poti sa-l faci atent si sa-i torni in cap.
Desi se apeleaza, nu de putine ori, la masuri aspre pentru a-l face sa fie atent.
Cea mai frecventa metoda este "frica". Frica de a fi ascultat si de a nu sti sa raspunzi, daca n-ai fost atent. Aceasta metoda, veche de cand lumea, nu prea e indicata. In sensul ca, desi da rezultate pe moment, lasa urme in sufletele fragile ale copilului.

Multe lucruri s-ar putea spune despre aceasta profesie, pe care unii o vad ca pe un lucru simplu.
Ce mare lucru e sa predai 4 ore pe zi, cum zic unii....

O colega, inginera la Oltcit, a fost detasata din productie, ca sa predea la liceu niste discipline specifice liceului industrial.
Dupa 2-3 ani, s-a reaintors in productie, motivand ca e prea multa munca la clasa, cu elevul. Si ca are nevoie de prea mult timp pentru pregatirea lectiilor. La uzina, avea timp destul de respiro, zicea ea. Iar, cand mergea acasa, nu mai avea nimic de pregatit pentru a doua zi.

Altora, mai chiulai, dimpotriva, le placea.
Erau si dintre cei seriosi, care simteau responsabilitatea, care apasa cu greutate pe umerii lor.
Sus In jos
zaraza26

avatar

Numarul mesajelor : 8357
Varsta : 52
Localizare : Nasaud
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mar 26 Sept 2017, 15:32

Ciprian a scris:
Ion a scris:
O ora de predare, d-le Basescu, are nevoie de cel putin o ora de pregatire.

Nu știu câtă pregătire,  înainte de oră, e necesară- presupun că depinde de materie și profesor. Ce am aflat eu e că, a propos de orator, regula de 1:3 se aplică la vorbitul în public. Aia înseamnă că un orator (și profesorul e un orator ziceați mai sus), ca să vorbească în mod convingător și clar timp de o oră, trebuie să fie capabil a vorbi "neoficial" cel puțin trei despre subiectul cu pricina.  

Interesant si, cred, adevarat.
Sus In jos
http://www.zarazaitsme.blogspot.com/
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1313
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 29 Sept 2017, 23:46

Ion a scris:
Cea mai frecventa metoda este "frica". Frica de a fi ascultat si de a nu sti sa raspunzi, daca n-ai fost atent. Aceasta metoda, veche de cand lumea, nu prea e indicata. In sensul ca, desi da rezultate pe moment, lasa urme in sufletele fragile ale copilului.

Și încă cum! Eu unul încă mai visez că sunt în clasă, am un examen/ test, și nici măcar nu știu la ce materie, darămite ce s-a predat. Da' pentru aia, eu prefer/ am preferat să-i văd pe ai mei copii cum (se) plâng la teme- cum eu am plâns- decât să-i văd fără de teme, cu teme terminate în cinci minute, ori chiar cu note bune când îi văd că nu au învățat nimic acasă.  
Realizez că toate astea nu aduc nimic consistent la discuție, dar vorbele de mai sus mi-au adus aminte de copilărie, când în generală fiind, am trăit mai mult decât frică la ora de mate, pentru trei ani. Profesor era domnul Bota, iar numele i se potrivea personalității, precum în Biblie, întocmai, un om impunător chiar și ca statură, cu o voce gravă, întotdeauna calm. Elevii lui, băieții, mai toți am fost cândva tunși la zero, dovadă că am fost prinși cu teoreme, reguli pe care nu le-am memorat perfect- pentru că nimeni nu îndrăznea să nu știe teorema chair deloc. Zicea el: nota 10 denotă perfecțiune, și ca atare aparține lui Dumnezeu, nota 9 aparține profesorului, nota 8 și în jos a elevului.

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4565
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 30 Sept 2017, 01:48

A propos de cosmaruri si de ascultare..

Dau, mai jos, strofele cu amintiri de la ora de istorie, respectiv de la ora de latina, din scrisoarea trimisa cu ocazia Reuniunii de promotie- 50 de ani de la absolvire- la care n-am putut participa:

.........................................
Intr-a zecea Zobie,
Ne preda Istorie.
Aveam o frica de-ascultat,
Ca de cosmaruri nici acuma n-am scapat.
-Drobe! Tipand la el:Deschide fereastra!
-De ce, domne, sa fac asta?
E prea sus, suntem la doi,
Pana jos, se face joi.
Cum? Nu pot sa ma arunc.
Sutem la doi,am zis. E prea adanc.

Roti cremonul, si-o deschise,
Proful din privire pe ferestra il impinse.
- Gaura in cer?... Nu pot sa fac,
Iara sub fereastra creste in copac,
(O gaura de la o promotie mai veche avea capac)
Asa ca puneti-mi doi, ca-i tot un drac,
Si pe parintii mei, vad eu cum sa-i impac.

Odata...usa clasei s-a blocat,
Intrand pe usa, Buldur, latinul, a tipat:
"Un minut din viata mi-ati mancat!"
Grabit, 7 insi la tabla-a scos la ascultat.
...
...................................................
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Invatamant   

Sus In jos
 
Invatamant
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 11 din 12Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
LUMINA LUMII :: ARTA SI CULTURA :: EDUCATIE-
Mergi direct la: