Pace!
 
AcasaFAQCautareMembriInregistrareConectare
__Nu sta in poartă, intră!__
Dum 24 Aug 2008, 20:37 Scris de Administrator

VIZITATORII au si ei o sansă de a posta pe acest Forum.
Doar pe acest topic - cine doreste acces la restul Forumului trebuie să se înregistreze.

Ca membri puteti avea acces total la subforumuri ce nu sunt afisate vizitatorilor, cum ar fi Muzică, Politică, Popasuri si altele.

Comentarii: 258
Ultimele subiecte
» Vorbe de duh spuse de un cinic
Astazi la 17:35 Scris de dolion

» BANCURI
Astazi la 17:33 Scris de dolion

» Stiri politice internationale
Ieri la 18:53 Scris de Ion

» Trecut versus prezent
Joi 16 Noi 2017, 13:14 Scris de zaraza26

» ENGLISH
Mier 15 Noi 2017, 19:57 Scris de Anahoret

» CUVINTE DE FOLOS (III)
Mier 15 Noi 2017, 18:31 Scris de Anahoret

» Personalitatea zilei
Mier 15 Noi 2017, 14:12 Scris de zaraza26

» ISTORIE DIVERSA
Mier 15 Noi 2017, 14:11 Scris de zaraza26

» Va mai exista Romania ?
Lun 13 Noi 2017, 15:07 Scris de Anahoret

» Bășcălia la români
Lun 13 Noi 2017, 14:48 Scris de Anahoret

» Limba română
Lun 13 Noi 2017, 13:52 Scris de zaraza26

» MAXIME, CUGETĂRI...
Sam 11 Noi 2017, 08:31 Scris de dolion

» JURNALISM
Vin 10 Noi 2017, 12:44 Scris de zaraza26

» Chestii funny
Vin 10 Noi 2017, 10:20 Scris de zaraza26

» Subiectul zilei
Vin 10 Noi 2017, 09:29 Scris de Anahoret

» Născut în România... român
Joi 09 Noi 2017, 16:31 Scris de Anahoret

» 1 Decembrie 1918
Joi 09 Noi 2017, 16:23 Scris de Anahoret

» Invatamant
Joi 09 Noi 2017, 16:13 Scris de Anahoret

Cuvinte-cheie
comment-143 romana Limba placut drumetie frig English problema este 23 curiozitati sibiu 1 Când istorie brasov
Noiembrie 2017
LunMarMierJoiVinSamDum
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
CalendarCalendar
Top postatori
Emil Condor
 
dolion
 
abbilbal
 
ostrovna
 
zaraza26
 
Anahoret
 
aurora
 
Cristina
 
Ion
 
zuum
 
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 

 


Rechercher Cautare avansata

Distribuiți | 
 

 Invatamant

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
AutorMesaj
Ion



Numarul mesajelor : 4572
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 30 Sept 2017, 15:11

Frica mare aveam nu numai la oral, dar si  cand ni se dadea extemporal  sau teza.

Am experimentat testarea pe calculator.
Cand se termina timpul, nu mai poti scrie nimic.
Cand aceasta testare era cu profesor, ii mai ceream un minut sau doua.
Cei rai ne smulgeau hartia din mana.

Comparati acest gest in testarea scrisa cu profesor, cu testarea pe calculator.
Te mai poti supara pe calculator ca se opreste automat?
Mai poti avea cosmaruri ca pe vremuri la ascultarea orala?
Mai poti visa un calculator, asa cum il visezi si acum pe profesorul necrutator?
Cum e mai bine: cu profesor examinator sau pe calculator?

Raspunsul meu ar fi:
Cu profesori calmi si cu elevi interesati, constienti  si constiinciosi, pregatiti sa faca fata
indiferent cum se face ascultarea, testarea sau examinarea....
Calculatorul nu este decat un instrument modern, pe care profesorul trebuie sa stie sa-l foloseasca
cu maiestrie pedagogica in procesul de predare-invatare.
Sus In jos
Emil Condor

avatar

Numarul mesajelor : 22381
Varsta : 58
Localizare : mereu cu voi
Data de inscriere : 23/08/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Dum 01 Oct 2017, 16:28

@Ion a scris:
Cum e mai bine: cu profesor examinator sau pe calculator?
Așa cum bine spui, Ion, calculatorul trebuie să fie un ajutor pentru profesor, nicicum, invers.
Din păcate, pentru mulți, calculatorul a devenit dumnezeul fără de care nu ar mai putea exista.

_____________________
_____________________
Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4572
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Dum 01 Oct 2017, 16:46

@Emil Condor a scris:
@Ion a scris:
Cum e mai bine: cu profesor examinator sau pe calculator?
Așa cum bine spui, Ion, calculatorul trebuie să fie un ajutor pentru profesor, nicicum, invers.
Din păcate, pentru mulți, calculatorul a devenit dumnezeul fără de care nu ar mai putea exista.

Cred ca ai dreptate, Emil, in legatura cu folosirea calculatorului, nu numai in invatamanat.
Se ascunde neputinta rezolvarii unor probleme in spatele acestui instrument modern.
Calculatorul, ca orice alt lucru, e creat de mintea omului.
Omul ar trebui sa-l foloseasca cum trebuie si cat trebuie, ca ajutor.
Si nu trebuie exagerat si privit ca pe "dumnezeu", care stie si rezolva tot.

Nicio masina(rie), oricat de multe lucruri ar sti si ar putea sa faca, nu poate inlocui pe cel care a creat-o- OMUL.
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7005
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Joi 05 Oct 2017, 23:46

Examen în sesiune la o facultate (nu contează care).
Intră profesorul în sală.
— Să ridice mâna sus cei care știu la ce dau examen astăzi.
Amfiteatrul – basorelief. Nimeni nu mișcă.
— Să spună cineva cum mă numesc.
Liniște.
— Să spună cineva ce materie predau.
În amfiteatru este o linșite atât de adâncă încât se aude o șoaptă din spate:
— Scârba... Vrea să ne pice!

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7005
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 06 Oct 2017, 00:36

@Ion a scris:

Mai poti avea cosmaruri ca pe vremuri la ascultarea orala?

Să știi că eu aveam (și mai am și acum Laughing ) coșmaruri la testarea orală.
Nu sunt un om care se simte confortabil când vorbește în public. Mă exprim mult mai bine în scris... am mai mult timp de reflecție și pot să-mi ordonez mai bine ideile. Atunci când ieșeam la tablă, se învârtea pământul cu mine, ideile mi se încurcau și... abia scoteam două vorbe. Unii profesori se dumiriseră cum stătea treaba și mă lăsau să "pornesc" (cam la a treia cheie). Era destul să mă ajute cu una-două întrebări și tracul dispărea.

Probleme am avut cu profa de română. Cucoana nu înțelegea cum pot face lucrări bune, însă nu pot lega două cuvinte la oral. Concluzia ei era că o copiez și era tot timpul cu ochii pe mine. "Climaxul" "relației" noastre a fost în clasa a XI-a, când l-am făcut pe Bacovia. M-am lipit de poetul ăsta ca și marca de scrisoare. Și acum îi recit din poezii. Spre marea mea bucurie, mi-a picat și la teză (în trimestrul I) și am făcut o paralelă între Bacovia și Van Gogh în privința exprimării prin culoare, între impresionismul lui Van Gogh și simbolismul lui Bacovia, chiar și a nebuniei în operele celor doi. Pentru un elev de clasa a XI-a, în 1978... bănuiesc că era cam mult.

Când a adus tezele, profa le-a dat caietele tuturor, unul câte unul, pe-al meu l-a lăsat la urmă. Mi-a spus ceva în sensul că este foarte bună teza, că merit 10, însă n-o să-mi dea nota asta dacă n-am să-i spun de unde am copiat-o. I-am spus că n-am copiat și tot ceea ce scrie acolo îmi aparține. Atunci mi-a spus să-i citez din teză. În afara faptului că aveam trac la oral și în situații normale, de data aceea m-am blocat. Oricum, teza fusese scrisă pe loc, la inspirație, și nu cred c-aș fi putut reproduce cu exactitate două fraze din cele șase sau opt pagini scrise, chiar dacă aș fi fost 100% în parametri. Mi-a pus nota 9 și mi-a zis: "Nu știu cum m-ai copiat, dar o să-ți dai arama pe față la bacalaureat, că acolo nu mai poți să miști". Am pus ghilimele pentru că m-au ars cuvintele alea și le țin minte și acum. La bacalaureat mi-a picat Arghezi, un poet pe care-l detestam. Am trecut cu 9. Ce este drept, eu am prins numai probe scrise la bacalaureat, n-am dat oral... Laughing

În 2015 am fost la întâlnirea de 35 de ani. Hârca încă mai trăiește... Spre fericirea amândorura, nu m-a recunoscut. Dacă și-ar fi amintit de mine și ar fi aflat că meseria mea are tangențe cu limba și literatura română, ar fi murit legată în cămașa de forță.

_____________________
Free your mind!


Ultima editare efectuata de catre Anahoret in Vin 06 Oct 2017, 00:40, editata de 1 ori (Motiv : Greșală "de tipar")
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7005
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 06 Oct 2017, 00:45

@Emil Condor a scris:
@Ion a scris:
Cum e mai bine: cu profesor examinator sau pe calculator?
Așa cum bine spui, Ion, calculatorul trebuie să fie un ajutor pentru profesor, nicicum, invers.
Din păcate, pentru mulți, calculatorul a devenit dumnezeul fără de care nu ar mai putea exista.

Când avem de făcut situații, folosim, bineînțeles, calculatorul.
Unele dintre documente ni le-am "automatizat" noi, pe principiul că "Omul trebuie să gândească, calculatorul să muncească!" oh da!
Adică am transpirat o dată, după aia doar băgăm datele și munca o face "fierul". thumb_yello

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4572
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 06 Oct 2017, 01:22

@Anahoret a scris:
@Emil Condor a scris:
@Ion a scris:
Cum e mai bine: cu profesor examinator sau pe calculator?
Așa cum bine spui, Ion, calculatorul trebuie să fie un ajutor pentru profesor, nicicum, invers.
Din păcate, pentru mulți, calculatorul a devenit dumnezeul fără de care nu ar mai putea exista.

Când avem de făcut situații, folosim, bineînțeles, calculatorul.
Unele dintre documente ni le-am "automatizat" noi, pe principiul că "Omul trebuie să gândească, calculatorul să muncească!" oh da!
Adică am transpirat o dată, după aia doar băgăm datele și munca o face "fierul". thumb_yello

"Fierul" face ce zice omul, dupa ce a transpirat o data, de doua ori....
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4572
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 06 Oct 2017, 01:36

@Anahoret a scris:
@Ion a scris:

Mai poti avea cosmaruri ca pe vremuri la ascultarea orala?

Să știi că eu aveam (și mai am și acum Laughing ) coșmaruri la testarea orală.
Nu sunt un om care se simte confortabil când vorbește în public. Mă exprim mult mai bine în scris... am mai mult timp de reflecție și pot să-mi ordonez mai bine ideile. Atunci când ieșeam la tablă, se învârtea pământul cu mine, ideile mi se încurcau și... abia scoteam două vorbe. Unii profesori se dumiriseră cum stătea treaba și mă lăsau să "pornesc" (cam la a treia cheie). Era destul să mă ajute cu una-două întrebări și tracul dispărea.

Probleme am avut cu profa de română. Cucoana nu înțelegea cum pot face lucrări bune, însă nu pot lega două cuvinte la oral. Concluzia ei era că o copiez și era tot timpul cu ochii pe mine. "Climaxul" "relației" noastre a fost în clasa a XI-a, când l-am făcut pe Bacovia. M-am lipit de poetul ăsta ca și marca de scrisoare. Și acum îi recit din poezii. Spre marea mea bucurie, mi-a picat și la teză (în trimestrul I) și am făcut o paralelă între Bacovia și Van Gogh în privința exprimării prin culoare, între impresionismul lui Van Gogh și simbolismul lui Bacovia, chiar și a nebuniei în operele celor doi. Pentru un elev de clasa a XI-a, în 1978... bănuiesc că era cam mult.

Când a adus tezele, profa le-a dat caietele tuturor, unul câte unul, pe-al meu l-a lăsat la urmă. Mi-a spus ceva în sensul că este foarte bună teza, că merit 10, însă n-o să-mi dea nota asta dacă n-am să-i spun de unde am copiat-o. I-am spus că n-am copiat și tot ceea ce scrie acolo îmi aparține. Atunci mi-a spus să-i citez din teză. În afara faptului că aveam trac la oral și în situații normale, de data aceea m-am blocat. Oricum, teza fusese scrisă pe loc, la inspirație, și nu cred c-aș fi putut reproduce cu exactitate două fraze din cele șase sau opt pagini scrise, chiar dacă aș fi fost 100% în parametri. Mi-a pus nota 9 și mi-a zis: "Nu știu cum m-ai copiat, dar o să-ți dai arama pe față la bacalaureat, că acolo nu mai poți să miști". Am pus ghilimele pentru că m-au ars cuvintele alea și le țin minte și acum. La bacalaureat mi-a picat Arghezi, un poet pe care-l detestam. Am trecut cu 9. Ce este drept, eu am prins numai probe scrise la bacalaureat, n-am dat oral... Laughing

În 2015 am fost la întâlnirea de 35 de ani. Hârca încă mai trăiește... Spre fericirea amândorura, nu m-a recunoscut. Dacă și-ar fi amintit de mine și ar fi aflat că meseria mea are tangențe cu limba și literatura română, ar fi murit legată în cămașa de forță.

Interesanta postarea ta, Anahoret.
Asa este cu exprimarea orala. Desi eram si eu destul de emotiv, colegii ma invitau pe mine mereu sa trec la tabla.
Imi faceam singur curaj.
L-am cunoscut pe Marin Sorescu, in primavara lui '89.
Cand a fost invitat la liceul unde eram director, la o intalnire cu elevii.
Foarte greu se exprima oral. Dar in scris sau facand portrete in creion, nu cred ca se punea la indoiala talentul lui.
Mi-a facut mie compliment ca sunt un bun orator.

N-ar fi rau sa spuneti cate ceva din experienta de viata, traita in perioada cand erati elevi.

Foarte greu de inteles erau unele cadre didactice, cum le spuneau comunistii.
Mai ales atunci cand se punea problema notarii.
Un fost profesor de-al meu, ulterior coleg si bun prieten, spunea asa:
"Multi sunt profesori, putini sunt dascali."

La purtare, spre ex., notele se treceau prin Consiliu.
In clasa a 11-a, cand au ajuns la mine, directorul liceului s-a opus sa mi se dea 10. Dirigintele a intrebat de ce, iar directorul n-a zis nimic.
Eram pe lista celor cu parintii care nu au vrut sa se treaca la CAP.
Dirigintele meu, prof. de matematica, tinea foarte mult la mine.
Au trecut in procesul verbal 9, iar dirigintele, Sheriful, cum il porecleam noi, mi-a trecut 10 in catalog.
Un fel de fals. Daca il reclama cineva, atat ii trebuia directorului ca sa il dea afara din invatamant.

Asadar notele mai insemnau si politica. Am prins vremuri foarte grele.
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 21638
Varsta : 66
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 06 Oct 2017, 06:23

N-am avut probleme nici în scris, nici prin viu grai... când încep să vorbesc, pun atâta suflet, încât nu mai contează nimic altceva! Iar în scris, să nu vă mai povestesc câte fete am „zăpăcit” de cap cu epistolele mele.Ca elev în schimb, eram laconic în exprimarea liberă (nu puteam fabula din lipsă de studiere temeinică a lecției!), dar în scris aveam lucrări date mereu ca exemplu. Mai compuneam și poezii, așa că profesorii de limba română mi-au fost mereu aliați...
Interesante, Ion, postările tale din postura de profesor!

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4572
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 06 Oct 2017, 15:20

Interesante sunt si postarile voastre, prin care autoapreciati elevul care ati fost.
La fel ca si opiniile voastre despre profesorii pe care i-ati avut.

A propos de sistemul nostru de invatamant.
Am vazut ieri, la emisiunea lui Gadea, o americanca, cu origini romanesti.
E vorba de Liz Claman, cu strabunici din Husi, stabiliti in SUA.

La un moment dat Liz lauda elevii romani din SUA.
Dar critica sistemul nostru de invatamant, care nu pregateste elevii cum trebuie pentru viata.

Pentru care viata?, as fi intrebat-o eu.
Daca fac fata cu brio oricui alt sistem de invatamant, asta nu inseamna ca sunt pregatiti pentru
viata?  

Pentru viata care urmeaza sa o duca elevul in Romania, eu zic ca sistemul nostru de invatamant a facut fata tot timpul.
Faptul ca elevii nostri se adapteaza rapid la alte sisteme de invatamant se explica si altfel.
Motivatia ar fi prima explicatie. Nu ai de ales altceva decat sa fii cel mai bun ca sa fii sigur ca reusesti.
Fiul meu a trecut doi ani intr-unul, la o misiune franceza, cand eram in Maroc.
Cand am venit acasa, insa, l-a dat la clasa corespunzatoare varstei.
Nici noi n-am fortat lucrurile.

Noi am stiut tot timpul sa ne folosim de volumul imens de cunostinte pe care il da invatamantul nostru, atat elevilor, cat si profesorilor, atunci cand elevii au urmat scoli in strainatate sau cand profesorii nostri au predat in scoli din alte tari.

Asa incat acea "supraincarcare", mult blamata, atat in tara, dar, mai ales, de cei dina alte tarii, nu este chiar atat de rea, daca stii cum s-o folosesti.

Un mare pedagog francez (Piaget) spunea, a propos de invatamantul "formativ", cum ca e
mult mai bine sa ai "un cap bine format decat unul bine umplut."

Replica mea a fost urmatoarea:
Cum poti sa formezi un cap, daca e "gol"? Daca nu ai nimic in el?

Un echilibru trebuie pastrat. Nu trebuie exagerat in niciun sens.
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7005
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 06 Oct 2017, 23:36

Am observat, printre persoanele cu care am mai stat de vorbă, că cei mai vocali la criticarea învățământului sunt cei care abia s-au târât prin școală. Mă rog, eu fac excepție. Știu că n-am fost un elev strălucit și stau în banca mea.

Dar mă uit în jur și, sincer, mă cutremur de ceea ce văd. Nu vreau să cad în capcana lui "pe vremea mea", însă... lucrurile parcă erau puțin mai așezate. De acord, ideologia marxistă curgea printre rândurile oricărui manual, însă cu cartea pe care am învățat-o m-am descurcat și până în 1990 și după. Și, repet, n-am fost fruntea clasei... dimpotrivă, eram în partea cealaltă a "axei".Embarassed

Un motiv pentru care cred că învățământul românesc este pe cale de prăbușire este faptul că fiecare ministru și-a dorit să fie un nou Spiru Haret, drept care a luat buretele în mână și "a șters tabla". Păi dacă din 4 în 4 ani (sau și mai des) schimbi regulile... se duce dracului tot. Ca și la Naționala de fotbal! Laughing

Mai ales că învățământul este ca stejarul: pui ghinda acum și stai la umbră peste 30 de ani.

Am auzit pe mulți vorbind despre conspirație. Părerea mea este că avem de-a face doar cu prostie și cu impostură. Adică cu tupeul (sau, poate, inconștiența) de a ocupa o funcție pentru care nu ești calificat.

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4572
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 07 Oct 2017, 05:08

A propos de reforme in invataamant.
"Pe vremea mea", cand am fost eu elev, am pprins reforme din 4 in 4 ani, cu privire la
introducerea sau scoaterea unor materii sau cu privire la durata ciclului de invatamant.

In '48 s-a scos religia. Eram in clasa intai. Deci eu nu stiu ce e aia religie in scoala, ca elev.
In 1952, am fost prima promotie care a inceput sa invete rusa, in clasa a patra.
Dadeam examen la fiecare sfarsit de an, pana in clasa a saptea.
Dar si examen de absolvire de 7 clase, cat si de admitere in liceu.

Am fost prima promotie cu 11 clase, in 1959. In 1958, nu au fost absolventi de liceu.

Dupa 10 ani, in 1969, invatamantul liceal a fost pe 12 ani.

Nu mai vorbesc aici de schimbarea programelor de invatamant, care erau politizate de comunisti.
La matematica s-au introdus notiuni atat de multe, incat depaseau cu mult ce se facea in strainatate in primii ani la unele facultati.

Asa incat o dinamica a schimbarilor a fost intotdeauna.
Acum, e necesara, mai mult ca oricand, o schimbare profunda.

Problema adaptarii invatamantului la cerintele prezentului nu este simpla.
Intotdeauna invatamantul va ramane in urma, oricat de des am schimba lucrurile.

In opinia mea, solutia nu sta numai in schimbare, ci mai ales in capacitatea individului de a se putea adapta rapid la cerintele noi. Asta trebuie sa faca intai de toate invatamantul modern.

Ai terminat scoala acum 10 ani. Acum nu mai stii ce mai fac elevii in scoala.
Dar poti sa te adaptezi usor, daca inveti continuu.
Perfectionare continua, cum spuneau comunistii.

Se pare ca, la noi, cei care conduc invatamantul nu inteleg aceste lucruri.
Si actioneaza empiric, fara perspectiva.
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7005
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Dum 08 Oct 2017, 11:01

Perfecționarea continuă (formare continuă, parcă-i zice acum) se mai practică, fie instituționalizat, fie în particular – de fiecare. Diferența este că la cea instituționalizată, fiind gratuită, respectiv plătită de firmă, nu ajunge toată lumea și, uneori, ajung unii care vor doar ia o pauză de la serviciu.

Părerea mea este că acum, mai mult decât cu 20-30 de ani în urmă, dacă nu ești conectat la meserie și stai numai cu ce ai învățat în școală/facultate,  în 4-5 ani rămâi pe dinafară, "îmbătrânești". Așa cum, în tinerețea noastră, râdeam de unii mai în vârstă care vorbeau despre niște lucruri sau termeni care ieșiseră de mult din uz.

Partea proastă este că dacă vrei să participi la workshop-uri, la cursuri, seminarii, conferințe sau congrese pe punga ta te cam usucă (înscriere, drum, cazare) plus că trebuie să rezolvi și cu liberele la serviciu.

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4572
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Dum 08 Oct 2017, 16:01

Da si cu asta trebuie sa ne obisnuim. Cum ca orice costa bani.
Cand platesti pentru pregatirea ta, trebuie sa fii constient de ce faci acest lucru.
E ca o investitie. Scoti cel putin banii pe care ii cheltuiesti? Daca nu chiar mai mult?

Pe vremea comunistilor, nu costa nimic, dar nici nu castigai nimic. Erau niste formalitati.
In afara de examenele, in urma carora urcai in grad si, daca le treceai, ti se marea si salariul, restul
de cursuri sau de stagii erau formale...

Asa e construita societatea de azi. In unele tari, cum e aici, in America, iti platesti singur facultatea, dupa ce o termini. Imprumutul este dat de stat, fara dobanda.
Cea ce nu e rau. Pentru ca te obliga sa lucrezi in domeniul in care te-ai pregatit.
Si societatea este castigata, pentru ca isi asigura forta de munca in domeniul in care a imprumtat studentul sa-si faca studiile. Pana la urma, toata lumea e multumita, nu?

Facand asa studiile, dupa ce intri in viata activa, nu ti se mai pare curios faptul ca trebuie sa platersti pentru perfectionare continuua...Dimpotriva. Vei vedea acest lucru ca o necesitate absoluta pentru a face fata noilor cerinte, pretentii mereu crescande ....





Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1324
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 09 Oct 2017, 22:50

@Ion a scris:
Comparati acest gest in testarea scrisa cu profesor, cu testarea pe calculator.
Te mai poti supara pe calculator ca se opreste automat?
Mai poti avea cosmaruri ca pe vremuri la ascultarea orala?
Mai poti visa un calculator, asa cum il visezi si acum pe profesorul necrutator?
Cum e mai bine: cu profesor examinator sau pe calculator?

Personal, nu cred că am mai visat vre-un profesor, dar, cum ziceam, încă mai visez că dau examene. Cât despre modalitatea de testare: Computerul categoric e de preferat, și aia din mai multe motive, care țin mai toate de persoana/ personalitatea profesorului. Adică elimini problemele subiective.

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4572
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 09 Oct 2017, 23:20

Calculatorul nu poate sub nicio forma inlocui OMUL, din a carui minte si a carui mana a iesit CALCULATORUL. Am scris cu majuscule si CALCULATOR, ca sa nu se supere  pe cel care l-a facut.
Dar si din respect6 pentru cel care l-a creat.

Notarea pe care o face calculatorul-all or nothing- e buna, dar nu merge tot timpul.
Ci numai atunci cand n-ai timp. Cand vrei sa castigi timp.
Aceasta notare trebuie completata cu cea facuta de profesor, in mod nemijlocit, cu elevul in fata, sau cu  lucrarea scrisa de elev in fata.
Cele doua feluri de examinare nu se exclud, nu sunt in competitie una cu cealalta.
Ci se completeaza una pe cealalta.
Asa cred ca ar trebui vazute lucrurile, in aceasta perioada, cand calculatorul este vazut de unii ca fiind
totul. Ca rezolva totul.
Nici memoria mecanica nu dispare odata cu folosirea calculatorului. Dimpotriva.
Elevii trebuie sa tina minte foarte multe lucruri pe dinafara pentru folosirea calculatorului.
Cel putin in faza in care invata sa-l utilizeze.
Cei care stiu cum functioneaza sau il fac sa functioneze sunt putini.
Asta e valabil pentru orice aparatura folosita de om, care se bazeaza pe tehnica moderna.
Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1324
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mar 10 Oct 2017, 00:53

@Ion a scris:
Notarea pe care o face calculatorul-all or nothing- e buna, dar nu merge tot timpul.

Testarea pe computer e mai complexă decât atât. Computerul poate testa nu doar informația acumulată/ memorată, ci poate să testeze și cum gândește cel testat. Adică, testează nu doar CE, ci și CUM.  
Cât despre computer și dacă poate înlocui pe om: DA, poate, în foarte multe domenii, chiar în ziua de astăzi: Servicii, industria manufacturiera- asistat de robot, guvern (!)- ca să mă limitez doar la câteva. Limitat la subiectul de față: computerul deja a înlocuit pe profesor într-o măsură mai mare sau mai mică, un exemplu fiind tocmai cel pomenit mai sus- testarea. Cum procesul învățării este complex, un profesor este de preferat.

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 1324
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mar 10 Oct 2017, 01:06

@Ion a scris:
Un mare pedagog francez (Piaget) spunea, a propos de invatamantul "formativ", cum ca e
mult mai bine sa ai "un cap bine format decat unul bine umplut."

Replica mea a fost urmatoarea:
Cum poti sa formezi un cap, daca e "gol"? Daca nu ai nimic in el?

Piaget, (elvețian) și-a început cariera fiind angajat să studieze în Paris la ce vârstă pot elevii să răspundă corect la anumite întrebări legate de coefigientul de inteligență. Ori el a fost interesat de răspunsurile incorecte ale elevilor, și de procesul de gândire care a justificat răspunsul greșit. CUM gândește elevul a fost mult mai interesant pentru el, decât CE- procesul, nu produsul este ce trebuie urmărit, cultivat: "format, nu umplut"

_____________________
"We must follow the argument wherever it leads" Plato
“To give truth to him who loves it not is but to give him more plentiful material for misinterpretation.” George MacDonald
"The vigorous, the healthy, and the happy survive and multiply" Rev. Charles Darwin
"Elvis is alive" Yo
Why me , Lord?
Who Am I
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7005
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mier 11 Oct 2017, 19:14

@Ion a scris:

Pe vremea comunistilor, nu costa nimic, dar nici nu castigai nimic. Erau niste formalitati.
In afara de examenele, in urma carora urcai in grad si, daca le treceai, ti se marea si salariul, restul
de cursuri sau de stagii erau formale...

Aici am ceva de comentat.

Moștenim și acum o mentalitate comunistă, aceea de a pune carul înaintea boilor.

Spre exemplu, pentru funcția X este necesar să ai cursurile/specializările Y și Z.
Nici atunci și nici acum (în sectorul de stat mă refer) nu se luau oamenii care aveau studiile/cursurile/specializările cerute de funcții. Se punea omul pe post și după aceea îl trimitea la specializare. Normal că ne mai fiind motivat, pleacă acolo bou și se întoarce vacă. De aici, cred eu, apare și inflația doctoratelor mai mult sau mai puțin plagiate. Și este păcat, pentru că unii oameni au muncit serios ani buni ca să-și facă doctoratul. Dar sunt mânjiți de mocirla impostorilor.

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
zaraza26

avatar

Numarul mesajelor : 8381
Varsta : 52
Localizare : Nasaud
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Joi 12 Oct 2017, 12:38

@Anahoret a scris:
@Ion a scris:

Pe vremea comunistilor, nu costa nimic, dar nici nu castigai nimic. Erau niste formalitati.
In afara de examenele, in urma carora urcai in grad si, daca le treceai, ti se marea si salariul, restul
de cursuri sau de stagii erau formale...

Aici am ceva de comentat.

Moștenim și acum o mentalitate comunistă, aceea de a pune carul înaintea boilor.

Spre exemplu, pentru funcția X este necesar să ai cursurile/specializările Y și Z.
Nici atunci și nici acum (în sectorul de stat mă refer) nu se luau oamenii care aveau studiile/cursurile/specializările cerute de funcții. Se punea omul pe post și după aceea îl trimitea la specializare. Normal că ne mai fiind motivat, pleacă acolo bou și se întoarce vacă. De aici, cred eu, apare și inflația doctoratelor mai mult sau mai puțin plagiate. Și este păcat, pentru că unii oameni au muncit serios ani buni ca să-și facă doctoratul. Dar sunt mânjiți de mocirla impostorilor.

Sau depinde de oameni... unii mai invata ceva. Sau te duci sa inveti, dar te trezesti ca e un curs facut numai de ochii lumii.
Sus In jos
http://www.zarazaitsme.blogspot.com/
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7005
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Vin 13 Oct 2017, 19:11

@zaraza26 a scris:

Sau te duci sa inveti, dar te trezesti ca e un curs facut numai de ochii lumii.


Ooooo... daaaa... oh da!  mai ales cele pe bani europeni din gama POSDRU.

Știu pentru că s-a dus și soția la două cursuri dintr-astea, pe protecția mediului. Noroc că n-avea nevoie decât de hârtie, pentru că dac-ar fi fost pe bune, n-ar fi învățat nimic. Laughing

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7005
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Temele pentru acasă   Mier 08 Noi 2017, 15:07

Ministerul Educației a lansat o consultare publică cu privire la temele pentru acasă

Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației organizează în perioada 7 — 20 noiembrie 2017 o consultare națională privind regimul temelor pentru acasă. Demersul se adresează actorilor educaționali din învățământul primar, gimnazial și liceal și presupune completarea unor chestionare on-line, elaborate în funcție de specificul a trei categorii de public: cadre didactice, elevi și părinți.

AGERPRES »» https://is.gd/J4lBFJ

Din punctul meu de vedere, cred că mai degrabă ar fi utile niște ore în extracurricular în care elevii să fie învățați cum să învețe, precum și lecții de citire rapidă. Majoritatea elevilor în loc să învețe, se chinuiesc să memoreze, ceea ce este și neproductiv, și cronofag.

Pe de altă parte, cel puțin în liceu, unii profesori exagerează. Fiecare-ți dă cât cât cuprinde (pe principiul "eu îți dau notă la fizică, nu la franceză") și ajungi să-ți faci temele până seara târziu, apoi să te apuci de învățat. Or, dacă a învăța = a memora iar elevul este mai "încetinel"... vai, mamă!

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 21638
Varsta : 66
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mier 08 Noi 2017, 18:51

Dacă acest demers se adresează actorilor, n-au făcut mare brânză... nu puteau spune factorilor?

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7005
Varsta : 56
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Joi 09 Noi 2017, 16:13

@dolion a scris:
Dacă acest demers se adresează actorilor, n-au făcut mare brânză... nu puteau spune factorilor?
Probabil voiau să sublinieze că învățământul românesc tinde să devină o piesă proastă! Twisted Evil

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Invatamant   

Sus In jos
 
Invatamant
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 12 din 12Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
LUMINA LUMII :: ARTA SI CULTURA :: EDUCATIE-
Mergi direct la: